آموزش استفاده از ویپ و پاد

چگونه ویپ کنیم

برای ویپ کردن به چند چیز کلیدی نیاز دارید، در ساده ترین حالت می توانید یک دستگاه ویپ یکبار مصرف بخرید. این تنها چیزی است که برای شروع به کار نیاز دارید و به سادگی وقتی مایع آن تمام شد یا باتری آن تمام شد، آن را با خیال راحت دور بریزید.

یک دستگاه کمی پیچیده‌تر مانند دستگاه‌های starter kit معمولاً شامل همه چیزهایی است که به آن نیاز دارید. حتماً به توضیحات محصول نگاه کنید زیرا برخی از کیت ها نیاز به باتری دارند که جداگانه فروخته می شوند.

هنگامی که دستگاه و مایع خود را به خریدید، دستورالعمل های پر کردن همراه دستگاه/مایع را دنبال کنید. استنشاق از ویپ شباهت زیادی به سیگار کشیدن دارد، اما احتمالاً در حین استنشاق باید یک دکمه را نگه دارید. از نگه داشتن دکمه در زمانی که ویپ را نمیکشید خودداری کنید زیرا ممکن است کویل دستگاه بیش از حد داغ شود یا بسوزد.

یکی از سوالاتی که ممکن است پیش بیاید نحوه پر کردن مخزن ویپ هست. مخازن ویپ از شیوه های مختلفی برای پر کردن استفاده میکنند که در ادامه به همراه تصویر نشان داده خواهد شد.

پر کردن مخازن Top-Fill(از بالا پرشونده)

اینگونه مخازن همانطورکه از اسمشان پیداست با جدا کردن قسمت بالای مخزن از بالا پر میشوند.

نحوه پر کردن از بالا

نحوه پر کردن کارتیج xros

مخازن side fill (از کنار پرشونده) و bottom fill (از پایین پر شونده)

این مخازن در کنارشان دارای یه قسمت لاستیکی هستند که با باز کردن آن قسمت میتوان آنهارا پر کرد.

چه نوع دستگاهی برای شما بهتر است؟

در انتخاب دستگاه ویپ فاکتورهای زیادی وجود دارند. از ظاهر دستگاه و وزن و ابعاد گرفته تا باتری و میزات قدرت و …

دستگاه های ویپ به طور کلی به سه دسته تقسیم میشوند: پاد پادماد و ماد

پاد: ویپهایی هستند با ابعاد نسبتا کوچک و وزن سبکتر نسب به دیگر ویپ ها. پادها برای این طراحی شده اند که به طور مستقیم جای سیگار را بگیرند به همین دلیل برخی خصوصیت ها مانند حمل آسان و حتی قابلیت کامگیری اتوماتیک بدون فشردن دکمه در این نوع ویپها وجود دارد.از خصوصیت های دیگر پاد میتواد به ریزتربودن لبی آنها و بسته تر بودن ایرفلو آنها برای شبیه سازی سیگار است.

به طور کلی پادها برای کشیدن نیکوتین های بالا هستند اگرچه امروزه برخی پادها دارای کارتیج با مقاومت کم بوده و توانایی رسیدن به قدرت بالا رو دارند اما باز هم بسیاری از پادها محدودیت باتری را دارند( به علت کوچکتر بودنشان) این محدودیت باتری در واتیج بالا به شکل محسوسی خودش را نشان میدهد که همین باعث نامناسب بود پاد برای ویپینگ با وات بالا میشود.

پادها برای استفاده از لیکویید های نیکویید بالا بسیار مناسب هستند.

مادها: مادها به طور کلی برای برای این طراحی شده اند که با دستگاه بتوان کارهای زیادی انجام داد. اکثر مادها دارای باتری خارجی هستند. میتوان روی آنها انواع اتومایزر ( mtl برای کشیدن نیکوتین بالا dl برای کشیدن نیکوتین پایین) انداخت.

به همین دلیل مادها محدودیت پادها یعنی باتری و البته محدودیت استفاده از فقط یک نوع کارتریج ( میتوان اتومایزرهای شرکت های دیگر را روی هر مادی استفاده کرد درحالی که کاتریج شرکتهای مختلف را روی پادهای مختلف نمیتوان استفاده کرد) را ندارند.

مادها دارای محدوده قدرت بالاتری نسبت به دیگر ویپها هستند.

اما از نقاط منفی مادها به قیمت بالاتر آنها و اندازه و وزن بالاتر آنها میتوان اشاره کرد.

پادماد: پادمادها پلی میان پاد و ماد هستند که البته انواع مختلفی نیز وجود دارد.

برخی پادمادها دارای باتری داخلی و برخی دارای باتری خارجی هستند. اکثر پادمادها پین اتصال 510 (که در مادها استفاده میشود) را ندارند و بصورت مگنتی اتومایزر به ویپ متصل میشود در عوض با خرید جداگانه تبدیل مگنتی میتوان این پین را به پادمادهایی که ندارند آورد.

مقدار قدرت پادمادها از مادها کمتر و از پادها بیشتر میباشد.

 

DL و MTL چیست؟

دی ال به کشیدن مستقیم بخار (ویا دود) به ریه میگویند که همانند کشیدن قلیان است. اما ام تی ال به کشیدن بخار به درون دهان سپس کشیدن آن به ریه گفته میشود.

برای کشیدن نیکوتین های بالا بهتر است روش دهان به ریه انتخاب شود چرا که احتمال مسمویت نیکوتین و سوزش گلو بخاطر نیکوتین کمتر میشود.

اما روش کشیدن مستقیم مناسب افرادی است که از ویپینگ میخواهد بیشترین طعم و بیشترین مقدار بخار را تجربه بکنند.

روش دیگری هم در این بین وجود دارد به اسم restricted direct lung که در این روش همانند دی ال بخار مستقیم به ریه میرود اما به دلیل ایرفلو بسته مقدار بخار کمتر بوده و به نوعی پلی میان دی ال و ام تی ال میباشد و برای نیکوتین های کمی بالا توصیه میشود.

چه نوع لیکوییدی مناسب شما است

به طور کلی لیکوییدها دارای مواد تشکیل دهنده مختلف هستند که هرکدام میتوانند روی تجربه ویپینگ شما تاثیر بگذارند که این مواد بعدا جداگانه معرفی و بررسی خواهند شد اما در مرحله اول بهتر است راجب مقدار نیکوتین بدانید.

برای ترک سیگار بهتر است از مقدار نیکوتین های بالا استفاده شود که این مقدار نیکوتین به وسیله نیکوتین سالتها تامین میشود.

برای کسانی که روزانه تا یک پاکت سیگار میکشند بهتر است مقدار 25 میلیگرم نیکوتین در هر میلی لیتر استفاده بکنند. برای کسانی که بین یک تا دو پاکت استفاده میکنند مقدار نیکوتین 30-35 و برای کسانی که مصرفشان بالاتر از 2 پاکت هست مقدار نیکوتین 50 بهتر است.

اما دقیت بکنید که انتخاب مقدار نیکوتین کاملا برعهده خریدار میباشد چون این سلیقه ای بود و امکان داذد که مصرف کننده با مقدار مشخص نیکوتین نیازش برطرف نشود و نیاز به نیکوتین بالاتر داشته باشد که در این گونه موارد تجربه کردن مفادیر مختلف بهترین راه انتخاب است.

و اما برای ترک قلیان بهتر از مایع های با مقدار نیکوتین کمتر از 10 و حتی مقدار 3 میلی گرم استفاده بکنید که تجربه شبیه به قلیان کشیدن را داشته باشید.

منبع: وبسایت vapemate

Hossein
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *