معرفی اجزای مختلف دستگاه های ویپ

بسیاری از افرادی که قصد دارند از ویپ برای ترک سیگار استفاده کنند، ممکن است پس از شروع استفاده از ویپ، غرق اطلاعاتی شوند که به آنها داده می شود. در حالی که ممکن است زیاد به نظر برسد، درک اجزای یک ویپ ساده است. این راهنمای ویپ قسمت های مختلف ویپ و نحوه عملکرد آنها را برای شما توضیح می دهد.

کارتومایزر(کارتریج)، تانک یا پاد

مخزن ویپ بالای خود دستگاه می رود و جویس یا سالت را ذخیره میکند. مهم است بدانید که همه دستگاه های ویپ مخزن ندارند و برای استفاده نیاز هست که از اتومایزرهای جداگانه استفاده بشود.

امروزه بسیاری از پادها از کارتریج های یکبار مصرف استفاده میکنند که پس از آنکه عمرشان تمام شد نیازمند جایگزینی هستند. البته پادهایی هم وجود دارند که دارای کارتریج و کویل جدا هستند که این ویژگی باعث میشود تنها نیاز به تعویض کویل وجود داشته باشد.

کویل

کویل های ویپ یکی از مهم ترین اجزای یک ویپ هستند. کویل ها مسئول گرم کردن مایع الکترونیکی در سیگار الکترونیکی شما و تبدیل آن به بخار هستند. به عبارت دقیق تر، سیم پیچ بخار سیمی است که به شکل مارپیچ در اطراف پنبه ویپ شما پیچیده شده است.

برخی شرکت ها مانند ویپرسو و ووپو کویل های RBA تولید کرده اند که در آنها شما میتوانید کویل خودتان را با استفاده از سیم وایر( یا المنت) و پنبه ساخته و استفاده بکنید.

لبی

لبی یا دریپ تیپ دو نوع استاندارد 510 و 810 وجود دارد. قطر 810  12.5 میلی متر است در حالی که 510  8.5 میلی متر است.

اگرچه ممکن است برای برخی افراد مهم نباشد، اندازه دریپ تیپ می تواند تجربه شخصی شما را بهبود بخشد. به عنوان مثال، برای افرادی که به ویپینگ بیصدا علاقه دارند و از وات کم استفاده می کنند، می توانند طعم غلیظی را با دریپ تیپ 510 دریافت کنند زیرا سوراخ جریان هوا(ایرفلو) بسیار کوچکتر است.

برای افرادی که دوست دارند بخار زیاد ایجاد کنند، داشتن دریپ تیپ 810 بسیار بهتر است. با قطر بیشتر، جریان هوا محدود نمی شود و می توانند بخار بیشتری را استنشاق کنند.

ایرفلو

برای یک تجربه کاملاً سلیقه ای، داشتن ایرفلو قابل تنظیم یک ویژگی مهم است. ایرفلو می تواند بر کیفیت پاف های شما و ضربه گلو(تروت هیت) تأثیر بگذارد. ایرفلو از بالا(top airflow) یکی از ایرفلوهای محبوب هست زیرا یکی از رایج ترین مشکلات را که لیک(نشت) است، برطرف می کند. ایرفلو گاهی اوقات می تواند در کنار دستگاه اتومایزر نیز باشد.

 

اتومایزر

بدون اتومایزر، نمی توانید یک دستگاه ویپ کاملاً کارآمد داشته باشید. اتومایزر مسئول ایجاد بخار است. اتومایزرها معمولا با مخزن فروخته می شود. چندین نوع اتومایزر وجود دارد که در ویپینگ بهتر است با آنها آشنا بشوید.

اتومایزرها از روش های مختلفی برای اتصال به دستگاه ویپ استفاده میکنند که از این روش ها میتوان به روش اتصال مغناطیسی و روش اتصال به وسیله پین 510 نام برد.

Rebuildable Tank Atomizer (RTA)

همانطور که از نام آن پیداست، این مخازنی هستند که می توانید کویل ساخته شده خود را در آنها نصب کنید. در میان افرادی که دوست دارند روش های ویپینگ خود را سفارشی کنند، مورد علاقه است.

Rebuildable Drip Atomizer (RDA)

همانطور که در بخش قبل ذکر شد، همه ویپ ها دارای مخزن نیستند. برخی از دریپ تیپ قابل بازسازی استفاده می‌کنند که در آن جوس را مستقیماً روی ویک(پنبه) می‌ریزند. این برای افرادی که می‌خواهند چین ویپ(پاف های سریع پشت سر هم) بکنند خوب است، زیرا می‌توانند میزان جویسی که وارد ویک می‌شود را کنترل کنند. همچنین به جلوگیری از درای هیت(بخار خشک که باعث سوزش گلو میشود) کمک می کند.

برخی افراد این روش را ترجیح می دهند. با این حال، بیشتر ویپ ها برای راحتی کار از مخزن استفاده می کنند.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش برای مدهای ویپ با کنترل های قابل تنظیم ضروری است. نمایشگرها به شما امکان می دهند وات، مقاومت سیم پیچ، ولتاژ، آمپر و گاهی اوقات حتی تعداد پاف را مشاهده کنید. سایر دستگاه‌های ویپ حالت‌های مختلفی دارند، مانند نیرو(وات)، VPC، کنترل دما، سطح باتری و بای‌پس که این حالت ها بعدا جداگانه توضیح داده خواهند شد.

منبع: وبسایت برند innokin

Hossein
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *