میزان نیکوتین ویپ در مقایسه با سیگار چقدر است ؟

میزان نیکوتین ویپ در مقایسه با سیگار چقدر است ؟

بسیاری از افراد میپرسند که نیکوتین مصرفی من در سیگار(یا قلیان) با کدام نوع از ایجویس ها برطرف میشود و میزان نیکوتین مورد نیاز من را فراهم میکند؟

مشخصات دقیقی در این زمینه نمی‌توان در اختیار عموم قرار داد.
دلایل مختلفی در این زمینه وجود دارد، نوع ایجوس یا لیکویید که در سیگار الکترونیک(ویپ یا پاد) استفاده میشود، میزان نیکوتین موجود در آن، میزان مصرف فرد و . . . از عواملی است که نمیتوان آمار دقیقی تعیین کرد.
همچنین این موضوع را نباید فراموش کرد که میزان جذب نیکوتین و واکنش نشان دادن به آن نیز با توجه به مشخصه‌های مختلف می‌تواند از دیگر دلایلی باشد که نتوان نظر قطعی در این زمینه داد .

میزان نیکوتین موجود در یک نخ سیگار به چه میزان است؟
میتوان به وجود یک گرم تنباکو در یک نخ سیگار اشاره کرد که معمولا یک گرم تنباکو حدود 7 الی 8 میلی گرم نیکوتین دارد. البته که میزان نیکوتین نیز بر اساس نوع برند و نوع سیگار مصرفی می‌تواند متفاوت باشد.
این نکته را نیز نباید فراموش کرد میزان نیکوتین موجود در هر نخ سیگار بین 8 تا 20 میلی گرم بوده که بر اساس نوع و برند سیگار متفاوت است.
همچنین این را به یاد داشته باشید که تمام نیکوتین موجود در یک سیگار توسط فرد جذب بدن نمی‌شود و این عامل وابسته به میزان استفاده فرد سیگار، حجم کام‌هایش و میزان سوختن سیگار و عدم استفاده از آن در زمان روشن بودن بستگی دارد. به طور کلی تنباکو ترکیبات مختلف بسیار زیادی دارد که تاثیرات منفی بسیار زیادی بر روی بدن می‌گذارد. این تاثیرات بر اساس نوع تنباکو و برندی که آن را ترکیب می‌کند نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.

میزان نیکوتین در ویپ و پاد چقدر است؟
میزان نیکوتین در ویپ بر اساس برند و نوع لیکویید(ایجویس یا سالت نیکوتین) می‌تواند متفاوت باشد.بطور میانگین میتوان گفت که ویپ‌ها معمولا بسته به نوع لیکوییدخود می‌توانند میزان مختلفی از نیکوتین را به بدن فرد برسانند، میزان نیکوتین ایجوس‌ها بر اساس میلی گرم دسته بندی میشود و اندازه‌هایی حدود 0، 3، 6 ، 12 میلی گرم دارند که میزان نیکوتین برای بعضی از افرادی که مصرف نیکوتین بالایی دارند نیز وجود دارد. معمولا این افراد به سراغ لیکویید های سالت نیکوتین می‌روند که حدود20 تا 50 میلی گرم نیکوتین دارند.

به مثال زیر توجه کنید :

  • 0 میلیگرم نیکوتین = بدون نیکوتین
  • 3 میلیگرم نیکوتین = 3میلیگرم / 1میلی لیتر
  • 6 میلیگرم نیکوتین = 6میلیگرم / 1میلی لیتر
  • 12 میلیگرم نیکوتین = 12میلیگرم / 1میلی لیتر یا 18 میلیگرم و …

 

برای مثال در یک سالت نیکوتین با حجم 30 میلی لیتر با نیکوتین 50 میلی گرم ، در هر میلی لیتر از 30 میلی لیتر 50 میلیگرم نیکوتین وجود دارد و در کل بطری 30 میلی لیتر 1500 میلیگرم نیکوتین وجود دارد.
برای مثال دوم میتوانیم یک ایجویس 60 میلی لیتر با نیکوتین 3 را در نظر بگیریم، در هر میلی لیتر از 60 میلی لیتر 3 میلیگرم نیکوتین وجود دارند بنابراین در کل بطری 60 میلی لیتر 180 میلیگرم نیکوتین وجود دارد.

چه مقدار نیکوتین برای شما مناسب است ؟
انتخاب مقدار نیکوتین برای افرادی که سیگار مصرف میکنند متفاوت می باشد. سیگارالکترونیکی هم مانند سیگارهای تنباکویی جذب نیکوتین را دارند ولی مواد سمی و شیمیایی مضر را ندارند. میتوانیم به جذب نیکوتین برای افراد سیگاری اشاره کنیم که عبارت است از :

 

  • گروه اول افرادی هستند که در گذشته سابقه مصرف نیکوتین داشته اند اما به مقدار کم و یا افرادی که فقط میخواهد حجم بخار زیادی بدون نیکوتین مصرف و تولید کنند این گروه باید ایجویس های نیکوتین 0 مصرف کنند.
  • گروه دوم افرادی هستند که سابقه مصرف قلیان یا سیگار های سبک(کم نیکوتین) دارند که نیکوتین 3 برای این افراد پیشنهاد میشود
  • گروه سوم افرادی هستند که سابقه مصرف سیگار را دارند و میخواهند نیکوتینی که دریافت میکنند مشابه سیگار باشد و این افراد باید ایجویس های نیکوتین 6 و 12 مصرف کنند.
  • و در آخر افرادی که روزانه بیشتر از یک بسته سیگار مصرف داشته اند و سیگار سنگین مصرف میکنند بهتر از از سالت نیکوتین ها و دستگاه های پاد سیستم استفاده کنند.
مدیرسایت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *