حذف سیگار در بریتانیا؛ دولت انگلیس یک میلیون سیگار الکترونیکی رایگان در میان سیگاری‌ها توزیع می‌‌کند!

دولت بریتانیا اعلام کرد که با توزیع یک میلیون سیگار الکترونیکی رایگان در میان سیگاری‌ها در انگلیس، تلاش خواهد کرد تا آن‌ها را به ترک سیگار تشویق کند.

به زنان باردار در انگلیس نیز تا سقف ۴۰۰ پوند پول نقد برای تشویق آنان به ترک سیگار پرداخت خواهد شد.

  • همچنین برای تولیدکنندگان سیگار نیز مشاوره‌هایی راه‌اندازی می‌شود تا آنان را متقاعد بسازد در داخل بسته‌های سیگار توصیه‌های لازم در مورد ترک سیگار را اضافه کنند.

وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی بریتانیا، که مقر آن در شهر لندن است، وظیفه ارائه خدمات در انگلیس را بر عهده دارد و اختیاراتش در اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی بسیار محدود است.

بر اساس نظام حکمرانی غیرمتمرکز بریتانیا، تصمیم‌گیری در ارتباط با سیاست‌های درمانی و بهداشتی در اختیار دولت‌های محلی در ادینبورگ، کاردیف و بلفاست است.

دولت می‌گوید مصمم است تا هفت سال دیگر، سال ۲۰۳۰، مصرف سیگار در انگلیس را به زیر پنج درصد برساند.

همچنین این طرح شامل مقابله با فروش غیرقانونی سیگار الکترونیکی برای کودکان است.

دولت انگلیس می‌گوید که ۹ درصد از زنان، در زمان بارداری در این کشور سیگار می‌کشند و بررسی‌ها نشان داده است که طرح‌های تشویقی مالی و حمایت‌های رفتاری می‌تواند برای کاهش این رقم موثر باشد.

وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی بریتانیا می‌گوید که جزئیات نحوه عملکرد این طرح را «در زمان مناسب» ارائه خواهد کرد.

هزینه این طرح که قرار از بودجه وزارت بهداشت تامین شود حدود ۴۵ میلیون پوند تخمین زده شده است.

در سال ۲۰۱۹ دولت بریتانیا اعلام کرد که تا پایان دهه به مصرف دخانیات در انگلیس پایان داده یا آن را به زیر ۵ درصد کاهش می‌دهد.

با این حال از سال ۲۰۲۱ به این سو میزان استعمال دخانیات در انگلیس ۱۳ درصد ثبت شده که کمترین میزان استفاده از دخانیات در این کشور را نشان می‌دهد.

  • همچنین با وجود تلاش‌ها برای جایگزین ساختن سیگارهای الکترونیکی با تنباکو هشدار داده می‌شود که سیگارهای الکترونیکی نیز«کاملا بدون خطر» نیستند.

در حالی که دولت در انگلیس در تلاش است تا سیگاری‌ها را تشویق کند که سیگار را با سیگار الکترونیکی تعویض کنند، نگرانی‌هایی در مورد افزایش محبوبیت این محصول در بین کودکان وجود دارد.

آمار سازمان ملی خدمات درمانی (NHS) پارسال نشان داد که ۹ درصد از دبیرستانی‌ها پیوسته یا گهگاهی از ویپ استفاده کرده‌اند – یعنی یک نفر از هر پنج نوجوان ۱۵ ساله.

دولت بریتانیا اوایل این هفته هم از طرحی برای مقابله با فروش غیرقانونی ویپ به افراد زیر ۱۸ سال خبر داد.

همچنین یک دوره مشاوره کامل هم در مورد تشویق جوانان به کنار گذاشتن اعتیاد راه‌اندازی خواهد شد.

منبع : وزارت بهداشت بریتانیا

مدیرسایت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *